ABD, İRAN MERKEZLİ SİTELERE EL KOYDUĞUNU DOĞRULADI

0
27

İran merkezli bazı internet sitelerine giren kullanıcılar “Amerikan yönetimi tarafından sitelere el koyulduğu” bilgisiyle karşılaştı. ABD Adalet bakanlığı, İran merkezli internet sitelerine el konulduğu iddiasını doğruladı.
ABD ile İran arasındaki gerilim medyaya da sıçradı.

ABD Adalet Bakanlığı, aralarında İran devlet televizyonuna ait Arapça ve İngilizce yayın yapanların da bulunduğu bazı internet sitelerine el koydukları iddiasını doğruladı.

ABD iddiayı doğruladı

ABD Adalet Bakanlığı şu açıklamayı yaptı:

“Bugün mahkeme kararları uyarınca, İran Radyo ve Televizyon Birliği (IRTVU) tarafından kullanılan 33 internet sitesine ve Kataib Hizbullah tarafından yönetilen 3 internet sitesine ABD yaptırımlarını deldikleri için el koyduk.”

ABD’den İran medyasına “engelleme” iddiası
Gerekçe olarak ABD yaptırımlarının delinmesi gösterildi

ABD Yabancı Varlıkları Koruma Ofisinin (OFAC) 22 Ekim 2020’de IRTVU’yu İran Devrim Muhafızları Kudüs Gücü tarafından yönetildiği için yaptırım listesine aldığına işaret edilen açıklamada, bu listedeki kurum ve kuruluşların internet sitesi ve domain hizmetlerinden, OFAC lisansı olmadıkça yararlanamayacağı aktarıldı.

Açıklamada IRTVU’nun yaptırım listesine alınma nedeninin de ABD seçimlerine ilişkin yanlış bilgi yaymak olduğu anımsatılarak, el konulan 33 internet sitesinin domain adreslerinin OFAC onaylı olmadığı vurgulandı.

Kataib Hizbullah’ın da 2 Temmuz 2009’da OFAC tarafından yaptırım listesine alındığını ve bu örgütün ABD Dışişleri Bakanlığı tarafından “terör örgütü” olarak tanındığının kaydedildiği açıklamada şunlar kaydedildi:

“Bu örgütle bağlantısından dolayı el konulan 3 internet sitesi de yine OFAC lisansına sahip değil. El konulan internet siteleri ABD Ticaret Bakanlığı Endüstri ve Güvenlik Ofisi, İhracat Uygulamaları Ofisi ve Federal Soruşturma Bürosu (FBI) tarafından soruşturulmuştur. Ulusal Güvenlik Birimi Karşı İstihbarat ve İhracat Kontrol Birimi ise el koyma işlemini gerçekleştirmiştir.”

Yarı resmi Fars haber ajansı el konulma olayını duyurmuştu

İran’ın yarı resmi Fars Haber Ajansı’nda yayımlanan haberde, devlet televizyonuna ait İngilizce yayın yapan “Press TV” ve Arapça yayın yapan “Al Alam” ile Yemen’deki Husilere ait “Al Mesira” kanallarının internet sitelerinin domainlerine ABD tarafından el konulduğu ileri sürmüştü.

Söz konusu sitelerin girişinde ABD Federal Soruşturma Bürosu (FBI) ile ABD Ticaret Bakanlığı Endüstri ve Güvenlik Bürosunun logoları yer alıyor ve nükleer, biyolojik ve teknolojik kaçakçılıkla ilgili yasaların kendilerine “el koyma” hakkını verdiği belirtiliyor.



Bizi desteklemek için; 

>Şahit olduğunuz haberleri habercizgi@gmail.com ‘a veya aşağıdaki sosyal medya hesaplarımız iletebilir, 

>Sosyal medyada takip edebilir, paylaşabilir, beğeni ve yorum yapabilirsiniz.

• Instagram: haber_cizgi https://instagram.com/haber_cizgi 

• Facebook: habercizgi https://www.facebook.com/habercizgi/ 

•Twitter:haber_cizgi https://twitter.com/haber_cizgi
Tüm ilginiz ve destekleriniz teşekkürler…


adana ahmetverde alisamiyen ankara Azerbaycan Beşiktaş cimbom corona coronavirüs deprem dünyadanhaberler ekonomi fenerbahçe Galatasaray Gaziantep gs gündem haber habercizgi instagram izmir korona koronavirüs magazin makale mersin mersinhaber moda ortadoğu ortadoğuhaberleri saglık salgın sağlık siyaset sondakika sondakikahaber spor suriye tv türkiye ultraslan virüs yks ÇİN İstanbul

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here